Nisza rynkowa

3W każdej branży funkcjonują przedsiębiorstwa będące wielkimi koncernami lub średnimi czy też małymi kilkuosobowymi firmami. Nietrudno jest się domyślić że duże koncerny mają znaczenie większe możliwości utrzymania się na rynku. Najlepszym rozwiązaniem dla małych przedsiębiorstw zdaje się być znalezienie odpowiedniej niszy rynkowej. Można wówczas mieć pewność że ta niewielka nisza pozwoli stabilnie funkcjonować małym przedsiębiorstwom i nie będzie wzbudzać większego zainteresowania dużych koncernów. Dlatego właśnie w przypadku niewielkich przedsiębiorstw docelowy segment rynku powinien być zawsze dobrze wybierany. Nisza rynkowa ma swoje wady i zalety. Do tych pierwszych można zaliczyć zmiany potrzeb klientów, zagrożenie ze strony konkurentów i wysoką cenę zniechęcającą klientów do zakupu. Do zalet niszy rynkowej zalicza się: niewielkie zainteresowanie większych konkurentów, doskonałą znajomość potrzeb klientów i rynku a także możliwość zawierania indywidualnych kontaktów z poszczególnymi klientami.

Badania marketingowe. Skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga dysponowania odpowiednimi umiejętnościami oraz szczegółową wiedzą na temat potrzeb i upodobań klientów rynku jak również konkurencji. Takie informacje powinny być na bieżąco aktualizowane bowiem rynek ma to do siebie że lubi się szybko zmieniać. W tym celu prowadzone są badania marketingowe. Każde badanie marketingowe opiera się na zbieraniu analizowaniu i prezentowaniu wyników analiz które są ściśle powiązane z konkretnym przedsiębiorstwem i jego działalnością. Trzeba jednak wiedzieć o tym że takie pozyskiwanie danych powinno odbywać się w trybie ciągłym. Potrzeby klientów jak również sama dynamika rynku wciąż się zmieniają. Zatem badania marketingowe mają na celu pozyskanie jak najbardziej aktualnych informacji. To właśnie dzięki nim przedsiębiorcy mogą podejmować odpowiednie decyzje prowadzące do zmian najbardziej pożądanych przez klientów. W konsekwencji takie działania mają być widoczne w postaci osiągniętego przez przedsiębiorstwo zysku.

Komentarze do “Nisza rynkowa”

  • Radzio pisze:

    Przy otwieraniu jakiegoś biznesu najlepiej jest wejść w niszę czyli taki segment rynku, gdzie nie ma konkurencji. Ale z drugiej strony jak jeszcze nie funkcjonuje jakaś firma w takiej branży to nie mamy pewności czy mielibyśmy zbyt na nasze produkty czy usługi. Trzeba zatem wcześniej przeprowadzić analizę, która da nam na to odpowiedź.




Najnowsze komentarze
Kategorie
Waluta kredytu

W jakiej walucie posiadasz kredyt?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...
ogrodzenia panelowe cieszyn